Dlaczego wszyscy wolimy smartfony od zwykłych telefonów i podbiły one świat? Dlaczego są tak modne i popularne? Ponieważ są smart. A to oznacza, że urządzenie daje nam takie możliwości jak kiedyś kilka lub kilkanaście innych urządzeń. Smart Station jest tym samym dla miasta, przedsię-biorstwa, czy użytkownika, co smartfon dla nas. To innowacyjne urządzenie właśnie zaczyna zmie-niać świat i sposób komunikacji w przestrzeni publicznej, społecznej oraz biznesowej.

– 2,5-metrowy smartfon na każdej ulicy w Polsce i Europie? Już wkrótce taki widok będzie codzien-nością, to już zaczęło się dziać – twierdzi Bogdan BIelawski, Global Project President (GPP), dodając; – Smart Cities instaluje w całej Polsce Smart Station urządzenia które swoją funkcjonalnością zrewo-lucjonizują przepływ informacji we wszystkich obszarach naszego życia. Porównanie Smart Station do smartfona nie jest przypadkowe. Oba urządzenia zbudowane są z hartowanego szkła i alumi-nium. Już sam wygląd podnosi walory estetyczne miejsca, w którym stoi Smart Station.

Również jej ogromna funkcjonalność jest bardzo zbliżona do możliwości smartfona. – Ograniczenia dla naszej stacji niemal nie istnieją – mówi Marcin Zieliński, dyrektor projektu Smart Cities. – Smart Station daje użytkownikom darmowe Wi-Fi LTE, możliwość ładowania telefonu (indukcyjnie lub przez USB) oraz Bezpośredni dostęp do Internetu za pomocą dotykowego ekranu. Jednak to tylko funkcje podstawowe. Nowoczesna technologia zastosowana w naszym urządzeniu jest tak zaa-wansowana, że wielu kientów, np.: banki, urzędy, stadiony, sklepy, restauracje, stacje benzynowe, a także szkoły czy przedszkola, chcą oprzeć swoje systemy bezpieczeństwa o możliwości jakie ofe-ruje Smart Station – podkreśla dyrektor Zieliński, dodając, że włodarze jednostek samorządu tery-torialnego, mogą dzięki Smart Station przeprowadzić rewolucję cyfrową w swojej miejscowości. – Każdy kto postawi nasze stacje u siebie, będzie mógł z dumą powiedzieć – zastałem swoją miej-scowość analogową, pozostawiam Wam cyfrową – uważa dyrektor.

Stacja umożliwia zainstalowanie w niej dowolnej aplikacji, jak również możliwość uzyskania infor-macji turystycznych, miejskich czy handlowo – usługowych. Dostęp do całej biblioteki jest możliwy zarówno za pośrednictwem dotykowego ekranu urządzenia jaki i ze wszystkich smartfonów, które znajdują się w zasięgu 100 metrów od Smart Station. To przełom w dziedzinie dzielenia się informa-cją. Smart Station, dzięki swoim możliwościom, jest też interaktywnym drogowskazem, który może wysłać zaproszenie do odwiedzenia danego miejsca wszystkim lub tylko dedykowanej grupie od-biorców. To rewolucja na rynku marketingu i przeniesienie reklamy dedykowanej z poziomu inter-netu do rzeczywistego świata. To kolejny krok w przyszłość, dający olbrzymie możliwości i reduku-jący koszty. Biznes stosujący tego typu rozwiązania optymalizuje efekt pozostawiając konkurencję w tyle.

Smart Station można też wyposażyć w moduł z podajnikiem na wodę. Co ciekawe, korzystać mogą z niego nie tylko ludzie, ale także zwierzęta. Oprócz klasycznego kranika umieszczonego na górze, podajnik ma również komorę na dole, z której mogą korzystać spragnione psy i koty. W coraz bar-dziej upalne lata tego typu rozwiązanie jest coraz bardziej pożądane w mieście. Szczególnie w par-kach i na placach zabaw. Podajnik jest wyposażony w specjalne rozwiązanie techniczne sprawiają-ce, że woda z niego jest zawsze świeża i zdatna do picia.

Smart Station może być wzbogacony również o moduł umożliwiający ładowanie samochodów elek-trycznych i rowerów. To nie tylko wielki ukłon w stronę mieszkańców czy klientów, ale również promowanie ekologicznych rozwiązań. Samochody elektryczne to przyszłość, a rozwiązanie propo-nowane przez Smart Cities to wyjście tej przyszłości naprzeciw.

Oprócz wymienionych powyżej funkcji podstawowych, Smart Station oferuje olbrzymi wachlarz rozwiązań dodatkowych, które na życzenie klienta mogą zostać zainstalowane w urządzeniu. Dzięki rozwiązaniom technologicznym, jakie ma Smart Station, można przeprowadzić szereg badań: mię-dzy innymi badania ruchu, badania publiczne, społeczne czy marketingowe. Urządzenie pozwala też na zainstalowanie panelu do płatności zbliżeniowej. 32 calowy monitor umożliwia prowadzenie marketingu outdoorowego. Smart Station może być wyposażony w kamery monitoringu obejmują-ce 360 stopni, łącznie z oprogramowaniem rozpoznającym twarz, jak również wzbogacony o alko-mat czy czujnik smogu, który na bieżąco wyświetla na monitorze jakość powietrza w okolicy. Dzięki zastosowaniu technologii GMS, klienci mają dostęp również do funkcji SMS, PUSH i MMS.

Co najważniejsze, wszystkie te możliwości można mieć w jednym urządzeniu, bez konieczności zamawiania każdego z rozwiązań oddzielnie. Smart Station to przyszłość zarówno w dziedzinie za-rządzania miastem jak i biznesem przyszłość, którą tworzymy już dziś. Ty również możesz przyczynić się do jej urzeczywistnienia.

Skontaktuj się z nami

W razie jakichkolwiek pytań, prosimy o ich przesłanie.
Z przyjemnością udzielimy Państwu pełnej odpowiedzi.

13 + 15 =

Biuro Obsługi Klienta

pl. Piłsudskiego 3, 00-073 Warszawa
+48 22 873 87 25
bok@smartcities.pl

Smart Cities Sp. z o.o.

ul. Kopernika 21, 00-359 Warszawa
NIP 781 187 76 63
KRS 0000414294

Godziny otwarcia

Pn-Pt: 9:00 – 17:00